Lørdag den 22. april afholdt Stammeforeningen i Danmark ordinær generaforsamling i Aalborg. I den forbindelse blev der valgt medlemmer til bestyrelsen, som  nu består af formand Emil Bækdahl, næstformand Stig Holstein Bach, kasserer Henrik Jensen samt bestyrelsesmedlemmer Cecilie Meldgaard Hansen og Jörgen Faurschou. På generalforsamlingen og det efterfølgende konstituerende bestyrelsesmøde blev der fremlagt ønsker til stammenområdet og ideer til konkrete projekter – det gælder blandt andet landsdækkende og lokale aktiviteter for alle aldersgrupper, en indsats for at styrke viden om stammen i folkeskolen, udvikling af informationsmateriale og videreudvikling af det faglige område.

Sammen med resten af bestyrelsen ser jeg frem til at gå igang med arbejdet. Der er uden tvivl en masse at tage fat på. Jeg kan allerede nu sige, at jeg kommer til at bede om hjælp. Stammeforeningen er ligesom mange andre foreninger dybt afhængig af frivillig arbejdskraft. Hvis der virkelig skal skub i stammeområdet – og det mener jeg, der er behov for – så har vi brug for flere hænder. Men for at gøre det indbydende og spændende at være frivillig, skal der selvfølgelig noget konkret på bordet. Derfor glæder jeg mig til at fortælle mere om de projekter, der er på tegnebrættet, inden for den nærmeste fremtid.

Emil Bækdahl

Formand, Stammeforeningen