Stammeforeningens gode tilbud til de 18-25-årige.

Af Erling Jensen, redaktør Stammeforeningen.

Ungdomstræffet afvikles fra Kr. himmelfartsdag den 30. maj til søndag den 2. juni 2019.

Under træffet bor vi i en hytte ved Faxe. Under tidligere træf er vi kørt ud til forskellige sociale aktiviteter, og vi har bl.a. været i Faxe kalkbrud, på Stevns klint, til bowling, i klatreskoven hos Camp Adventure Næstved og en tur i svømmehallen.

Sebastian Ladegaard er, sammen med Bettina Pedersen, arrangør af ungdomstræffet.

Om det, der kommer til at ske i år, kan Sebastian, uden at fortælle for meget, love at der vil være endnu flere nye oplevelser for deltagerne. Når ikke vi er af sted på oplevelser, bliver der hygget i hytten med grill, bål og spil, lyder det fra Sebastian.

Der ikke er noget max antal deltagere. Selvfølgelig kan hyttens størrelse måske begrænse, hvor mange, der kan komme med, men det er meget utænkeligt, med mindre, der sker det helt fantastiske, at over 30 deltagere tilmelder sig. Men selv med så mange tilmeldinger skal vi nok finde plads til alle, lyder det beroligende fra Sebastian.

Formålet er at styrke den enkelte og skabe et netværk af ligestillede

Har man allerede venner og bekendte fra stammeforeningen i aldersgruppen, er ungdomstræffet en gylden mulighed for at gense dem.  Der er også den fantastiske mulighed at komme lidt væk fra det vante og lave nogle anderledes aktiviteter med nye venner.

– Vi vil gerne opfordre til samkørsel. Altså at man kører flere personer i samme bil. Det kan være specielt praktisk for folk, som bor langt fra Faxe. Man kan altid kontakte arrangørerne – også før tilmelding, så vil vi hjælpe med at arrangere samkørsel. Det kan jo være, at ens deltagelse er afhængig heraf, fortæller Sebastian.

Nogle gange har der i tidligere år været over 20 deltagere på træffet. Træffet giver de bedste muligheder for, at stammere under hyggelige former kan få nogle gode og sjove dage sammen, lyder det fra Sebastian, der også ser frem til hyggen i godt selskab i de lange sommeraftener efter dagens aktiviteter.

Det koster 400 kr. at deltage i Ungdomstræffet. Beløbet dækker udgifterne til mad, drikkevarer, sociale aktiviteter m.m. Hertil kommer transportudgifter.

Her kan du se, hvordan du tilmelder dig. Her kan du kontakte arrangørerne. (Bettina og Sebastian)

For at deltage skal du være medlem af Stammeforeningen. Se hvordan du kan blive medlem.