Følgende kan kun læses, hvis du er medlem af Stammeforeningen i Danmark:

Jeg skal styre min stammen og ikke omvendt

Niels Christmann har i fem i år deltaget i McGuire-Programmet, da det ikke mere var holdbart at prøve at skjule sin stammen. Det har medført, at Niels indtil nu har deltaget i ti kurser, hvor det sidste var i januar 2018 i Oslo for at få afpudset taleteknikken igen.

Stammen blokerede talen, og mine drengeår var et sandt helvede

Som dreng og ung fik Svend Aage Nielsen ikke megen hjælp til sin invaliderende stammen. Som ung tog hans mor ham med til en klog mand, der var kendt for at kunne hjælpe mange. Faktisk stammede han ikke efter samtalen, men da de skulle forlade klinikken, var han så uheldig at falde ned ad trappen, og så stammede han igen! Så først da han som 82-årig skulle have tjekket sine høreapparater, fik Aage tilbud om stammebehandling.

I FSD-Nyt juli 2018 kan du som medlem se frem til at læse følgende artikler:

Alfred kan sidde fast i ordene

Alfred Lauesen blev konfirmeret i slutningen af april, og det blev en stor fest, hvor familien var samlet. Alfred skulle ved festen rejse sig og sige tak for de mange gaver, og de mange hilsener, han havde fået på dagen. Og det gjorde ham på forhånd lidt nervøs.

Tog selv initiativ til at få stammebehandling

For halvandet år siden kom der en periode, hvor Rasmus Balsby, 13 år stammede meget, og han tog selv initiativ til igen at få stammebehandling. Det var i slutningen af 6. klasse, hvor Rasmus gik på Ådalsskolen i Esbjerg, en skole med klasser op til med 6. klasse. At Rasmus fra 7. klasse skulle flytte til overbygningsskolen, Sønderrisskolen, var afgørende for hans beslutning.

Forstår slet ikke at stammen kan være et tabu

Allan Koch, far til Waldemar og selv har stammet fortæller, at han var chokeret over, at det stadig kan være ”tabu”, at deres barn stammer, og at han intet forstår, da det jo blot er tage om roden og så gøre det, der kan hjælpe en.

Bliv medlem af Stammeforeningen i Danmark.