5-års jubilæum for Fyn-Trekantområdet

Stammeforeningens lokalafdeling for Fyn-Trekantområdet kunne torsdag den 19. november fejre 5-års jubilæum. I disse coronatider blev det til et virtuelt jubilæum, der blev holdt via Zoom, og som blev meget vellykket.

Tekst og fotos: Redaktør Erling Jensen, Stammeforeningen             22. november 2020

Dannebrog

– Jeg er meget taknemmelig. Tænk at det kunne lykkes at afholde et virtuelt møde for stammere – med fejring af vores lokalafdeling. Deltagerne fandt indholdet interessant, gav hinanden gode råd ud fra egne erfaringer, og deltagerne synes, at vi skal gøre det igen. Forestil dig hvad det kan betyde for stammere med et fællesskab i hele landet. Jeg er helt høj af de gode indtryk – skønt at være med til at gøre en forskel.

Jo – Ole Kring Tannert var meget, meget glad over det vellykkede jubilæum. Og at det var nødvendigt at holde jubilæet virtuelt, havde den positive indflydelse, at Bettina Pedersen, Stammeforeningens formand, der bor på Bornholm, også kunne deltage. Og det samme kunne Hanne Høgh Larsen, der bor i Ryomgård på Djursland. Ole Kring Tannert havde via Facebook i samråd med de øvrige medlemmer i Lokalafdelingen åbnet for, at andre interesserede kunne deltage i jubilæumsarrangementet.

Ole Kring Tannert

– Først og fremmest tillykke til Lokalafdelingen Fyn/Trekantområdet med 5-års jubilæet. Det var hyggeligt at være med i aften på Zoom og udveksle nogle stammeoplevelser. Der var en god stemning, og tiden gik hurtigt. Tak Ole – for at arrangere det, lød det fra Jimmy Hansen i en kommentar på Facebook. Jimmy deltog i det virtuelle jubilæum sammen med Ole Kring Tannert, Emil Fredeløkke, Erling Jensen, Susanne Helth, Bettina Pedersen og Hanne Høgh Larsen.

Emil Fredeløkke

For fem år siden tog Ole Kring Tannert og Emil Fredeløkke initiativ til lokalafdelingen. Der har været et begrænset antal aktiviteter de seneste år, men den vellykkede virtuelle komsammen har skabt fornyet interesse for lokalafdelingen. For mig (Deres redaktør) føltes det godt, at man kunne sidde og fortælle andre stammere, hvordan man har det. Om sine oplevelser med stammen osv.

Personligt var jeg (Deres redaktør) noget skeptisk inden det virtuelle møde. Ville der i det hele taget være basis for at tale sammen i to timer, men jeg indrømmer meget gerne, at jeg tog fejl. Mødet var hyggeligt og tiden gik hurtigt, og jeg havde en god følelse i maven efter det virtuelle samvær.

Susanne Helth

Coronaen har på mange måder medført nye samværsformer. At være sammen virtuelt var jo helt utænkeligt før pandemien brød ud, men jubilæet viste, at virtuelt samvær kan lade sig gøre, så det bliver en positiv oplevelse. Når der kommer styr på coronaen, og vi igen kan mødes fysisk, kan vi atter mødes til fx en god gang bowling, og det kan også være spændende at mødes til et godt foredrag, hvor der også er mulighed for at få lidt til halsen og ganen. Jeg glæder mig allerede.

Zoom er et godt program til et virtuelt møde