Hermann Christmann er med til at arrangere Workshoppen.

I samarbejde med Audiologopædisk Forening og Foreningen af tale-hørelærere i Folkeskolen arrangerer Stammeforeningen i Danmark igen i år en workshop for logopæder/talepædagoger. For at tilgodese så mange som muligt, holder vi samme workshop i Hellerup og i Jelling.

Dato og sted:

8. november 2017 University College Lillebælt, Vejlevej 2, 7300 Jelling. Stedet ligger tæt på banegården i Jelling.

9. november 2017 Kommunikationscentret Region Hovedstaden Rygårds Alle 45, 2900 Hellerup

9.30-10.00       Velkomst og kaffe

10.00-11.00      Forelæsning

11.00-11.15      Pause

11.15-12.15      Forelæsning

12.15-13.00      Frokost

13.00-14.00      Forelæsning

14.00-14.30      Pause og spørgsmål

14.30-15.30      Forelæsning

15.30-16.00      Opsamling

Deltagergebyr: 850 kroner, indbefatter kaffe/te og frokost

Tilmeldingsfrist: 1. september 2017

Tilmelding pr. e-mail til fsd@fsd.dk. Tilmeldingen skal indeholde dit navn, e-mailadresse, om du ønsker at deltage i Hellerup eller i Jelling, samt ean.nr., hvortil opkrævning skal sendes.

Beskrivelse af workshoppen

Workshoppen omhandler indsatsen over for førskolebørn og skolebørn op til 12 år, der stammer. Den sigter mod det muliges kunst for logopæder og talepædagoger i PPR-regi. Workshoppen tager udgangspunkt i hverdagen i en PPR og omhandler såvel stammen hos det lille barn som hos det ældre barn, hvor stammen kan gribe ind i barnets trivsel, læring og kommunikationsudvikling. Workshoppen giver ideer til, hvordan logopæden/talepædagogen i en PPR kan arbejde forebyggende, foregribende og indgribende med såvel indirekte som direkte interventionsformer.

Leder af workshoppen: Helle Blunk Brandt er lektor på VIA, Aarhus. Hun har tidligere arbejdet i PPR i Hedensted kommune og i Give kommune, hvor hun oprettede tilbud til børn, der stammer. Helle Blunk Brandt er leder af Efteruddannelsen i Stammen.

Yderligere oplysninger:

Vedr. tilmelding: Karen Thorsen, fsd@fsd.dk

Vedr. indholdet af workshoppen:
Hermann Christmann, hc@nordfiber.dk