Weekendtræf på Langeland.

(For børn der stammer op til og med 13 år)

Fra den 23-25. august 2019

Hele familien (også søskende) deltager aktivt i dette træf, hvor der vil være mulighed for at udveksle erfaringer, lave mad sammen, spille og lege.

Deltagergebyr: 500 kr. pr. voksen.

De deltagende forældre og det stammende barn skal være medlem af FSD.

1 uges træf på Bornholm.

(For unge der stammer fra 14 til og med 18 år)

Fra den 30 juni – 7. juli 2019

Her deltager den unge alene i en gruppe af ligestillede.

Der hjælpes så meget som muligt med rejsen og ved ankomsten til Hovedbanegården modtages de af arrangørerne, som hele ugen igennem står for det overordnede ansvar.

Formålet er at give den enkelte mere selvtillid og selvværd gennem en række forskellige aktiviteter i den Bornholmske natur.

Deltagergebyr: 700 kr. (mulighed for tilskud gennem kommunen, nærmere info under fælles for alle træf).

Den unge skal være medlem af FSD.

Se billeder fra lejren via disse link:

Billedemappe 1

Billedemappe 2

Ungdomstræf

(For unge der stammer fra 18 til og med 25 år)

Fra den 30. maj til 2. juni 2019

Her klarer de unge sig selv i et fællesskab.

De overordnede rammer bliver udstukket af de deltagende arrangører og gruppen skal så i fællesskab skabe en hyggelig og aktiv forlænget weekend.

Formålet er at styrke den enkelte og skabe et netværk af ligestillede.

Deltagergebyr: 400 kr.

Den unge skal være medlem af FSD.

Fælles for alle træffene.

• Afholdelse af træffene afhænger af foreningens tilskud fra Social-, Børne og Integrationsministeriet.
  • Transportudgifter kan på nuværende tidspunkt ikke refunderes pga. ændrede tilskudsregler og endnu ukendte fondsmidler i 2017.
  • Husdyr må ikke medtages.
  • Alle deltager aktivt efter anvisninger fra arrangørerne.
  • Ventelister kan forekomme, søg derfor så hurtigt som muligt.
  • Hvis du ikke har økonomisk mulighed for selv at betale for din deltagelse i arrangementet, kan du ansøge socialforvaltningen i din kommune om at betale. Hvis du får afslag fra socialforvaltningen i din kommune, kan du kontakte den aktivitetsansvarlige i FSD og ansøge om en hel eller delvis nedsættelse af din betaling for deltagelse. Din ansøgning til FSD skal være bilagt din kommunes skriftlige afslag.

Tilmelding til FSD's sommertræf

Vælg træf

FSD  V/ Karen Thorsen
Friggsvang 8
6500 Vojens
fax. 8686 2796

TRÆF-koordinatorer:

Jens Kristensen tlf : 2850 0050

Der kommer brev, om I er kommet med på træffet sidst i april 2019.